SME

Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hmly, nočné jazdy, hazardéri so smrťou. Aké je byť na čele vlaku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"z troleja priteká 25-tisíc voltov". Napatie nepriteka, napatie je. Priteka naboj, takze by sa dalo hovorit o prude, ktory sa meria v amperoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Možno fakticky nepresný

...napriek tomu zaujímavý článok. Keby si to Vadim nenapísal, ani by som nevedel, že v tom texte je chyba.
Pre mňa (a predpokladám, že aj pre stovky ďalších čitateľov) je to ten drôt hore a tušíme, že je v ňom elektrina...
Ale vďaka za doplnenie, pretože redaktori tohto denníka to potrebujú. Žiaľ dosť často.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pravdu mas!!! Kazdopadne sa urcite vsetci tesime, ze Vadim22 ma take obrovske vedomosti, tykajuce sa elektrickeho prudu a jeho "tokov", potazne "netokov"! Jeden opravdu upokojujuci pocit blazenosti!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

;))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A tiež budem hnidopichovať

25 kV striedavých s frekvenciou 50 Hz je len z Bratislavy po Púchov. Ďalej na Košice je už jednosmerný trakčný systém s napätím 3 kV. Preto musia byť v čele 600vkových rýchlikov dvojsystémové (350, 361, 362, 363) rep. viacsystémové rušne (383).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Má pravdu , novinári sa v týchto zakladoskolsky fyzikálnych veciach vyjadrujú ako negramotní .. veta napriklad že "motormi rušňa preteká prud uvádzaný do pohybu napätim 25 KV by bola dosť poeticka , správna, a časti obyvateľstva ktoré malo na zakladke zlého fyzikara by možno umožnila konečne pochopiť vzťah medzi napätím a prúdom . A býva to aj horšie, aj na sme písali o tekutine schopnej skladovať a podľa potreby uvoľňovať tepelnú energiu, zaujímavý údaj o kapacite na jednom portáli ( nie sme ) uviedli že jeden kilogram vie zachovať a uvoľniť až 250 W energie , ( waty udávajú výkon, nie energiu ) tak sme sa vlastne ani nedozvedeli najdôležitejši údaj aby sme vedeli posúdiť aký význam ten vynález má :) ( na sme o tom istom ten údaj vynechali úplne )
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Velky omyl, obaja pravdu nemate! Predpokladam, ze prvoradou snahou novinara bolo, priblizit citatelovi pracovne prostredie rusnovodica a pripadne nacrtnut problemy, s ktorymi zeleznicna preprava zapasi. Tuto ulohu v ramci mozneho obsahu splnil na 100%. Podla mna kazdy, kto na tomto mieste reklamuje u novinara nedostatocnu znalost zakonitosti silnoprudovej elektrotechniky, ten sa bud vezie na „falosnej kolaji“, alebo len chce svetu ukazat, ake uzasne vedomosti nadobudol, a kazdy kto ich nema, je blbecek!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mýliš sa, to nie je o znalostiach silnoprudovej techniky, to sa márne snažia posunúť niekam do odbornosti, to je učivo 5 a 6 ročníka základnej školy :) , je to tak bazalna vedomosť ako znalosť vybraných slov alebo nasobilky , asi to nechápeš lebo sám nepoznáš rozdiel medzi prúdom a napätím, je to rovnaká hlúposť akoby autor robil reportáž z kravina a tvrdil by že jedna krava nadoji až 20 minút mlieka ;) , alebo akoby tam mal hrubicu vo vybranom slove, sú znalosti ktoré musí mať každý kto má aspoň maturitné vysvedčenie, a toto je jedna z nich
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uznani odbornici (Wickipedia!!) uvadzaju nasledovnu zaujimavu definiciu: „Elektrický prúd je usporiadaný pohyb nosičov elektrického náboja (elektrónov, iónov) v látkach v plynnom, kvapalnom alebo v tuhom skupenstve……atd.!!! Dalej pisu ti isti odbornici: „KEĎ VODIČOM TEČIE ELEKTRICKÝ PRÚD, vodič sa zohrieva………..atd.!!!“
Navyse este raz: V suvislosti s tymto clankom o zasluzilej praci rusnovodicov, nikoho (teda okrem Teba a Vadima) nezaujima, ci ten prud tecie, alebo sa len sype…, ci vo Voltoch, Amperoch…., alebo kilogramoch…!?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vidim že ťa treba dovzdelat , lebo ani Wiki si zjavne nepochopil, prúd tečie to je pravda, odcitujem článok


z troleja priteká 25-tisíc voltov.

Nože sa v tej Wiki pozri či sa naozaj prúd udáva vo voltoch :) ( udáva sa v amperoch, vo voltoch sa udáva napätie a to netečie )

Áno, a je to smutné že ludom nevadí hrúbka ktoru si nemôže dovoliť ani ziak 6 ročníka zakladky :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pan profesor, alebo si este len docentom......., pripadne len ucitelom na ZDS...?!! Mna chces dovzdelavat a sam nedokazes pochopit podstatu myslienok, o ktore v „nasom spore" ide. Autor Getting kazdopadne napisal zaujimavy clanok, ale viem, ze vzdy sa musi najst nejaky super murdry, ktoremu chyba nejaka ciarka, alebo bodka…..! Nez by som sa este 100 krat opakoval koncim, a na zbytocne kverulantstvo uz reagovat nebudem!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Potom uz ostava len otazka, co vsetko si v ramci autorskej licencie schopny tolerovat, a ci to neskonci ako v radiu Jerevan (vyhrane auto v Moskve -> ukradnuty bicykel v Petrohrade).
V kontexte toho inak velmi dobreho clanku je to prkotina, ale vypoveda to o doslednosti ako takej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pridám sa

363 ma prezývku Eso, Peršing je 163
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne tak...su rozne Esa :-)

A su rozne Esa :-) vid obrazky

https://www.railpage.net/kateg...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale jazykovedny lud stur nedavno vydal o tomto vyhlasku. Napatie priteka a prud tecie. Mozno to zaniklo medzi ostatnymi vyhlaskami. Lebo spolu s nou bola vydana aj jedna znamejsia ze "euro" sa sklonuje (jedno euro, dve evri, tri evra....)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To tlacidlo bdelosti sa fakt musi stlacat v desatsekundovych intervaloch ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako kedy

To ako sa casto ozve signal zavisi od vela okolnosti. Napriklad od rychlosti, dalej sa tlacidlo bdelosti ozyva, ked vlakovy zabezpecovac zisti ze na dalsom semafore bude signal, ktory prikazuje znizit rychlost alebo uplne zastavit. Vtedy sa ozve pre zistenie, ci rusnovodic zaregistroval obmedzujuci signal, taktiez ked vlakovy zabezpecovac zisti, ze presli okolo navestidla so signalom obmedzujucim rychlost spocita brzdovu krivku. Vtedy sa ozve najprv pri tom navestnom signale, rusnovodic stlacenim potvrdi ze ho registroval ale vlakovy zavezpecovac sleduje ci aj zacal brzdit, aj brzdi po mal sie ako je vy pocitam a brzdova krivka, tak sa ozve opat. Ak rusnovodic nezacne brzdit intenzivnejsie potom aj napriek stlaceniu tlacidla bdelosti preberie zastavenie vlaku vlakovy zabezpecovac. Taktiez sa nemusi dlhsie ozyvat ked rusnovodic robi nieco s obladanim masiny, teda je zrejme ze je bdely. Naopak cas tej sie sa ozyva ked ide masina cez usek, kde nedostava vlakovy zabezpecovac signaly o tom co je na navestidle (porucha, prechod z jednej kolaje na dalsiu cez vyhybky, jazda v protismere na jednosmernom autobloku a pod)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je to celkom tak, intervaly sa menia, alebo ako píše traveler...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To ešte neriadi AI? Ďalšie zamestnanie ktorá čoskoro zanikne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

AI nemaju zatial ani v Japonsku

AI na riadenie vlakov zatial nemaju na riadenie rychlovlakov vJaponsku, Francuzsku, ani v Nemecku.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?