SME

Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Trúbia na ňu, brzdia, pokrikujú. Najstaršia slovenská kamionistka je úkaz (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Ta žena má můj obdiv

Jako děcko jsem obdivoval zručnost řidičů autobusů na našich okreskách, kde se sotva vyhli dva osobáky a oni to zvládali s autobusy. Kamion má jiné rozměry i jinak se určitě chová. A je delší, takže manévrovat s ním chce dost dobrou prostorovou předatavivost. Na jihozápad od nás zase jezdí ženy na lokomotivách (já vím, i jedna, bohužel poslední strojvedoucí žena, je i na Slovensku). A neřídí jen osobáky. V Německu se najdou také.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

takato forma feminizmu

sa mi lubi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takych zien je viac len sa treba rozhliadnut jazdia a jazdia dobre len tie podmienky su uplne na nic aby za tuto pracu bola minimalna mzda tak to je otras ano su diety ale to nie je mzda a ked clovek ochorie s a moze ist past
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prajem jej ešte veľa kilometrov bez nehody.Ked sa chce tak sa dá všetko.Vždy sa mi páčili ľudia ktorý sa vymykali zaužívaným stereotypom.Po 55 máš už iba pozerať seriály ,starať sa o vnúčence a čakať na smrť.Neznášam to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

canaris,

vdaka za prispevok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

???

Kde su spravy o Kocnerovi? Smecko co sa s vami deje?????
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nastalo nieco

nove?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:-)) Zmýlil si si článok.Tento je o žene kamionistke.O Kočnerovi vedľa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

oprava.vlastne nie článok ale diskusiu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo recyklujete staré články? Za toto platím?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rámujú sa obrazy.

Kamión môže autá jedine zramovať. Kľudne mi posielajte články pred zverejnením na korekciu, beriem cent za slovo :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kamionista v rodine

otec bol počas môjho detsva kamionistom a tak som mal možnosť byť s ním niekedy v práci, v tom prostredí vtedy väčšinou LIAZiek, neskôr aj iných značiek aj jeho kolegov. Náročná ale aj dobrodružná práca. Pobavilo ma okrem iného na článku toto: Ženy sú k autám zodpovednejšie
Nič proti takým príkladom že niektoré profesie môže/dokáže robiť aj žena- resp. vo dvojici. Ale v motorovom priemysle čo sa týka prepravy - vodičov, je prevažná väčšina mužov a s tým sú spojené aj skúsenosti. Zodpovednosť je o poznaní auta, logicky pri užívaní aj o údržbe a starostlivosti oň.
Preto to zovšeobecnenie že ženy sú k autám zodpovednejšie nie celkom sedí, aj keď sa na to pozrieme logicky. K zodpovednosti o auto patrí aj o ňom čo to vedieť - čo si vyžaduje údržba o motor, brzdy, pneumatiky atď. a nepochybujem že muži majú v tom viac znalostí. Jediné čo si viem predstaviť je, že ženy môžu byť o niečo viac puntičkárske (viď nalepené mihalnice u niektorých autách a iné "vkusné" doplnky :D ) a nejaký ten poriadok v aute.
Pán autor, to ste tú info odkiaľ prosím vyŠmýkal? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nedá mi nezareagovať,

tiež jazdím kamiónom s cisternou, sama, som tiež žena len o dosť mladší ročník ako pani. Jazdím v nemeckej firme. Cisterna resp. kontajner je trošku iná kategória, tu sa nájde dosť žien. Momentálne mám na firme 2 kolegyne :-) Je to aj tak trochu vizitka firmy keď zamestnávajú ženy.
K tej údržbe - akonáhle sa niečo pokazí, voláme servis, v podstate autá sú v záruke, čiže sa v tom človek ani nemôže nejak rýpať, a nevozíme náradie ani rezervu (máme k dispozícii 24h pneuservis). Viem cca posúdiť čo sa stalo, ak je nejaká závada a viem odhadnúť či je to schopné ďalšej jazdy resp, koľko to možno vydrží ale v zásade sa postará firma. Poviem že tu sa mi niečo nezdá, skontroluje to mechanik ale nie preto že som žena, funguje to tak u všetkých kolegov. Moja údržba pozostáva z toho, že si kontrolujem pneu na pohľad či nie sú niekde poškodené, k tomu mám aj senzory tlaku a teploty, dolejem olej raz za čas (keď sa ozve lebo viem že žerie), kvapalinu do ostrekovačov, chladiacu zmes (dolievajú na firme keď je málo), sem tam vymením žiarovku(ak sa dá). Občas umyjem ale skôr z dobrého pocitu, nie je problém ísť na umývanie.
Dnes už asi žiadna firma nejazdí na nejakých vrakoch, takže sa až tak moc závad nevyskytuje.
"Výzdoba" áut - mám kolegov mužov čo sú schopní do auta vraziť neskutočné peniaze. Ja osobne beriem auto ako pracovný priestor, v ktorom sa nejako musím cítiť, ale mám kolegov, čo pri každej prestávke sú schopní vypulírovať kamión zvnútra aj zvonku. Je fakt že jazdím len cez týždeň a auto cez víkend stojí na firme, takže sa dá veľa vecí podchytiť včas.
Ja osobne udržiavam poriadok v rámci možností, ale fakt nemusím mať vnútri koberec s 5cm vlasom, vonku 135 diód apod. BTW na kamióne som mihalnice ešte nevidela a na poslednom školení Polizei tvrdili, že sú vlastne zakázané :-)

Asi 2x som sa stretla s názorom, že žena má pridávať plyn tak maximálne na sporáku, ale väčšina ľudí reaguje fajn. Kiež by bolo viac žien kamionistiek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V dnešných kamionoch je to ako v osobných autách.To už nie je stará Liazka ,Tatra,Robur alebo Avia.Dnes ked sa ti pokazí kamion tak nemáš šancu a ni sa neodporúča do neho šupať.Na všetko je servis.Jazdil som aj s kamionom mimo iného a nevidím dôvod prečo by žena nemohla riadiť kamion.Myslím že sú viac opatrnejšie ako chlapi.Ale pri dnešných technických vymoženostiach nieje riadiť kamion až také obtiažne.Hlavne musíš mať dobrý odhad do zákruty vedieť si nadbehnúť a vedieť cúvať s prívesom aj návesom ale dnes asi s prívesom kamionisti nejazdia.Na vojne som bol tankistom a ked prišlo vagonovanie tankov tak to ho sme sa dosť obávali ale aj s takým kolosom sa dá riadiť na centimeter presne.Pás vyčnieval z vagona presne na šírku zápalkovej krabičky z každej strany.Ked môžu ženy lietať do kozmu tak prečo by nemohli riadiť kamion.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skvelý článok

++
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pekny clanok.

Pridam nieco zo svojho zivoa, mam 57 a prave robim kurz rusnovodica v Britanii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Držím prsty,nech ti to vyjde.Máš nick papin.ty si z Papína?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Som z Kosic,

ale uz dost dlho zijem na severozapade Anglicka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pred 10 rokmi sa dalo stihnut C+E za 1 tyzden?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pardon, 3 mesiace :-) Aj tak rychlo ... ale aspon to je realne.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?