SME

Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bicyklovanie: Slovensko je rajom pre milovníkov dobrodružstva (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

...

Liptov sa všeobecne veľmi rýchlo orientuje smerom k turistickému ruchu. Pomaly v každej zastrčenej dedine je nejaká atrakcia/koliba/salaš/koníky/detský svet/kúpalisko alebo niečo, kam sa oplatí zájsť.
Keď idem na bicykli, tak si so sebou ani nemusím nič brať na jedenie alebo pitie. Keď mám hlad, jednoducho zastavím na prvej kolibe či salaši ktorých je tam neúrekom.
Ale nedávno som išiel bicyklom aj cez pohronie a tam je to s turistickým ruchom o dosť slabšie. Som si však istý, že keby sa našiel niekto, kto by dokázal presvedčiť kompetentných, aby sa spravila kompletná a kvalitná asfaltová cesta na Kráľovú Hoľu, tak by to regiónu určite dosť pomohlo. Taký poriadny a výživný 10 km kopec pre cestné bicykle tu na SVK nemáme. Tu by si cestní cyklisti určite spravili pútnické miesto. :-)
 

 

Na novú asfaltku na Kráľovu Hoľu zabudnite. Nikto to ani nepovolí ani nezaplatí.
 

No neviem

Videl som uz tolko nezmyselnych asfaltiek v lese, ze sa mi nechce verit, preco by prave tuto cestu na K. Holu nikto nechcel povolit.
Napriklad uplne novy asfalt v Janskej doline. Zaverecnych par km zakaz vjazdu vsetkym motorovym vozidlam. Pre koho tam ta cesta potom vlastne je? Na bicyklovanie uplne paradne akurat to nikam nevedie. Takze pre cestnu cyklistiku malo zaujimave.
Asfaltka Svarin - Liptovska Teplicka. Tiez je tam cast cesty zakaz vjazdu. Rovnaka otazka, pre koho je ta cesta? Svarin - Helpa zakaz vjazdu. Pre koho tam ta asfaltka je? A tak by sa dalo pokracovat.
Sumiac by podla mna tu cestu aj chcel ale nema na to €. A samosprava sa na to asi vykasle. Ma dost vlastnych krkov, ktore treba nasytit.
 
Hodnoť

to si snáď robíte srandu

Píšete o Slovensku ako o raji bicyklistov... ano, kto ma rád adrenalín, nech sa páči vydať sa bicyklom po slovenských cestách medzi kamiónmi a bezohľadnými vodičmi.
Ideálna Bratislava? To hovoríte o meste, ktorá nemá cyklotrasu na kúpalisko Zlaté Piesky, na Devín, do Senca či Pezinka? Situácia sa síce zlepšuje, ale strašne slimačím tempom a hlavne úplne bez koncepcie. Občas sa postaví kúsok cyklotrasy odnikiaľ nikam. Choďte sa pozrieť do Rakúska, ako to vyzerá tam. Aj v Čechách a Maďarsku je to neporovnateľne lepšie.
 

.

V clanku mysleli hlavne dunajsku hradzu. A co viem pripravuje sa prepojenie Race, sv. Jura a Vajnor poza letisko na dunajsku hradzu. A ked sa rozhybe aj sucasny primator Pezinka (o com pochybujem) tak bude aj cyklotrasa do PK.
 

 

To iste sa pise v clanku. Trend je dobry, ale celkovy stav je stale nic moc.
 

 

Nie, trend nie je dobrý. Je to chaotické bez koncepcie, len aby sa ukázalo, že sa niečo robí. Taká potemkiáda. Niektoré obce vybudujú na svoje náklady nejaký cyklochodník, ale prepojenia medzi nimi neexistujú. To by malo byť úlohou žúp, napríklad bratislavskej. Pred voľbami si to napíše do volebného programu každý, lebo je to "in" téma. Ale tým to aj skončí.
 

Casom sa to spoji

Ani dialnice sa nerobia naraz.
 
Hodnoť

 

Nuž, tento článok sa autorovi nevydaril. Sú to skôr romantizujúce dojmy než obraz o skutočnej situácii. V skutočnosti totiž síce cykloturistika na Slovensku naozaj stúpa, ale je to prejav všeobecného trendu, ktorý je od Slovenska nezávislý a nie je to prejavom čí výsledkom nejakého uceleného úsilia. To, že sa asi nikdy nepriblížime Rakúsku, Nemecku, Čechám či iným cyklorozvinutým krajinám, je známe. Ale skutočnosť je, že už nám v rozvoji a podpore cykloturistiky začínajú utekať aj krajiny, o ktorých by sme si ti nemysleli - napríklad Maďarsko, Poľsko, pobaltské krajiny, Rumunsko a Bulharsko... Je to na dlhú debatu.
 


Už ste čítali?