SME

Manažérka Facebooku: Odstraňujeme prejavy nenávisti rýchlejšie a viac ako iní

Ako Facebook bojuje s nenávisťou.

Gabriella Cseh (1975) pôsobí ako šéfka verejnej politiky Facebooku pre strednú a východnú Európu. Zaoberá sa verejnou politikou a regulačnými vzťahmi, napríklad otázkami ochrany dát, bezpečnosti či súkromia. Predtým pracovala štyri roky ako výkonná riaditeľka Maďarského rozhlasu. Bola tiež riaditeľkou vonkajších vzťahov v spoločnosti PanTel Telecommunications a pôsobila v diplomacii a štátnej správe. (Zdroj: HN/Milan Bureš)

Veľké rozhodnutia, komu zablokovať prístup k sociálnej sieti, by sme nemali robiť sami, myslí si GABRIELLA CSEH. Šéfka verejnej politiky Facebooku pre strednú a východnú Európu v rozhovore približuje napríklad, ako veľmi sa spoliehajú na nahlasovanie nenávistného obsahu a nakoľko si s ním poradí nimi vyvinutá umelá inteligencia, či aká časť ľudí klikne na obsah, ktorý Facebook označí ako nepravdivý. Rozhovor vzhľadom na pracovnú vyťaženosť respondentky prebehol e-mailom.

Keď novinár Denníka N Filip Struhárik pred dvoma mesiacmi overoval schopnosť Facebooku poradiť si s nenávistnými príspevkami, nahlásil 43 príspevkov, ktoré porušovali pravidlá. Osem dní mu nikto z Facebooku neodpovedal a príspevky neboli preverené. Všetky boli vymazané až po novinárskej otázke a prisľúbili mu, že preveria, kde sa stala chyba. Prečo sa to stalo?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Facebook má 2,8 miliardy používateľov. Bohužiaľ, v takejto škále sa stretneme aj s obsahom, ktorý by sa nemal online vyskytovať.

Venujeme nesmierne úsilie na boj proti nemu, no nie je to dokonalé a niekedy sa udejú chyby, tak ako to bolo v tomto prípade pre chybu v našom systéme.

Vždy sme vďační, ak nás externí aktéri vrátane novinárov na takéto záležitosti upozornia. Pomáha nám to riešiť ich a z dlhodobého hľadiska sa zlepšovať.

Bezpečnosť online je komplexná oblasť, kde neexistuje univerzálne riešenie. Moderovanie obsahu je dôležité, no ani tie najsofistikovanejšie automatické systémy nenahradia základnú mediálnu gramotnosť a digitálne zručnosti.

Ako Facebook rieši príspevky, v ktorých používatelia hrozia násilím?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7UJP na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu