Mladosť je preč a do dôchodku ďaleko. V rôznych variáciách u nás o sebe takto vtipkujú štyridsiatnici, päťdesiatnici aj ľudia na prahu šesťdesiatky.
Hoci ľudia na Slovensku podľa prieskumu Eurobarometra z roku 2012 považujú za starých už ľudí nad 57 rokov, v skutočnosti je veľká väčšina generácie od 48 do 65 rokov aktívna a kráča s dobou.
Zistili to v nedávnej štúdii Silver Heroes (v preklade Strieborní hrdinovia) v Česku a na Slovensku.
Štúdiu zameranú na túto vekovú skupinu pripravili v roku 2016 v Česku agentúry Simply5 a G82.
Ukázalo sa v nej, že pre firmy, ktoré chcú predávať produkty a cieliť reklamu, je to minimálne taká zaujímavá skupina ľudí ako tridsiatnici.
Neskôr kvantitatívnu aj kvalitatívnu štúdiu rozšírili aj na Slovensko.
Primladí na dôchodok
Za Slovensko bola garantkou Eva Taračová, ktorá pôsobí v marketingovom výskume viac ako dvadsať rokov.
„Vždy, keď sme robili prieskumy pre klientov, mali sme osloviť ľudí do 50 alebo 55 rokov. Za touto hranicou bola hlboká tma. Nie je preskúmané, ako žijú zrelí ľudia, ktorým už vyleteli deti z hniezda, ale ešte stále sú produktívni,“ približuje svoju motiváciu.
Spoločnosť starne a mení sa. „Moja mama šla do dôchodku, keď mala 55 rokov. Dnes, keď máte 55 rokov, ani netušíte, že nejaký dôchodok bude. Strieborní sú naň jednoducho veľmi mladí.“
Väčšina z vyše tisícky respondentov na Slovensku bola ešte v pracovnom pomere a zväčša mali dospelé samostatné deti.