Keď sa v aréne stlmí svetlo, dvadsaťtisícové sály burácajú. Tlieska sa, píska, nechýbajú ani mexické vlny. Hviezdy v tejto disciplíne potrebujú skvelý postreh, výdrž aj taktické myslenie a môžu sa okrem trénera popýšiť aj tímovým šéfkuchárom či fyzioterapeutom.
Elektronický šport, e-šport, teda profesionálne súťažné hranie hier sa o týždeň prvýkrát predstaví na Ázijských hrách a vzhľadom na vyjadrenia Medzinárodného olympijského výboru je reálna šanca, že sa o šesť rokov táto disciplína ocitne aj na olympiáde.
Niet divu, že je o e-šport taký záujem. V súčasnosti je to už takmer miliardový biznis s desiatkami miliónov divákov po celom svete, najviac v Ázii. Neustále pritom rastú sumy, o ktoré sa súťaží, počty divákov aj veľkých sponzorov.
Podľa správy Goldman Sachs spred mesiaca bude tento rok sledovať e-športy už 167 miliónov divákov a do štyroch rokov sa ich počet takmer zdvojnásobí.
Podľa prieskumu Newzoo z októbra 2016 nemá takmer trištvrtina fanúšikov e-športov ani 35 rokov. U amerických mužov, mileniálov, je to jeden z najsledovanejších športov, porovnateľný len s ľadovým hokejom a bejzbalom.
Talentovaní Slováci
Na Slovensku je zatiaľ e-šport pre väčšinu ľudí neznámy, hoci veľa českých a slovenských hráčov je v prvej päťstovke až stovke najlepších hráčov v európskych rebríčkoch. Chýbajú totiž sponzori aj celkové zázemie.
„Mladí hráči, ktorí sú u nás dobrí, nikomu nevysvetlia, že môžu zarobiť peniaze. Rodič vidí, že sa dieťa hrá, a už nevidí to, že z desiatich miliónov hráčov je ono v top päťdesiatke. Keby to videli v tenise, dajú mu všetko,“ vysvetľuje Eduard Winkler, manažér a sponzor v súčasnosti najlepšieho e-športového tímu na Slovensku a v Česku v hre Dota2 (doplnené 15.8.) s názvom Hippomaniacs.