Česká hra je kópiou stredoveku. Bola drahšia než akýkoľvek film

Za týždeň predali milión kusov. Do Česka sa chodia ľudia z celého sveta pozrieť, ako vyzerá Posázavie v skutočnosti.

V počítačovej hre Kingdom Come: Deliverance vymodelovali šestnásť štvorcových kilometrov Posázavia a podľa predlohy robili ručne aj repliky dobového oblečenia. (Zdroj: Warhorse Studios)

Je pondelok pár minút po desiatej ráno. Pražským Karlínom prechádza smetiarske auto, pár psičkárov aj ľudia s téglikmi kávy. Vývojári z firmy Warhorse Studios však medzi nimi nie sú, dnes prišli do práce skôr.

Zisťovali sme, ako sa kedysi stavali domy, aj aké sa používali prvky.

Joanna Nowak, historička

Vo výťahu stlačili päťku, vyzliekli si zimné bundy, prezuli sa a nastúpili okolo kreatívneho riaditeľa štúdia Daniela Vávru.

„Zajtra ráno idem do televízie a potom k doktorovi, či nemám infarkt,“ vtipkuje Vávra a kolegovia mu tlieskajú.

V minulosti vyvíjal počítačové hry ako Hidden & Dangerous alebo Mafia, tej sa predali dva milióny kusov, dnes však spomína infarkt pre niečo iné. S tímom sa mu podarilo dokončiť stredovekú hru Kingdom Come: Deliverance, na ktorej začal pracovať v roku 2011 a konečná suma prekonala náklady na akýkoľvek český film.

Článok pokračuje pod video reklamou

Boh žehnaj

„Najdrahší český film od Zdeňka Svěráka Tmavomodrý svet stál 230 miliónov korún, dnes sa filmy točia maximálne za 60 miliónov korún. Nás vyšiel vývoj hry stovky miliónov českých korún a predať ich musíme stovky tisíc, aby sa nám náklady vrátili,“ hovorí generálny riaditeľ Warhorse Studios Martin Frývaldský.

„Zatiaľ čo film Tmavomodrý svet v kinách nepriniesol ani polovicu nákladov, hra Kingdom Come: Deliverance si na seba zarobila už počas prvého týždňa. Je to naozaj veľký úspech, ktorý bude mať pozitívny dosah na celý herný priemysel,“ hovorí predseda asociácie České hry Pavel Barák.

Hráči po celom svete sa tak ocitli v roku 1403 v čase výbojov Žigmunda Luxemburského a českého kráľa Václava IV., keď sa ľudia namiesto dobrý deň zdravili boh žehnaj a namiesto moderných bytoviek boli len staré drevené domy so slamenými strechami.

Učebnica dejepisu

Vývojári v hre vysadili viac ako pol druha milióna stromov, vymodelovali šestnásť štvorcových kilometrov oblasti Posázavia a detailne zrekonštruovali Sázavský kláštor. Nie však hocijako, Warhorse Studios malo v tíme vlastnú historičku.

Navštevovala archívy, knižnice aj pamiatkové ústavy a keď si nevedela poradiť sama, oslovila viacerých expertov alebo amatérskych nadšencov, ktorí vydávajú vlastné časopisy.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C599E na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C599E na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SME Plus


Článok je zaradený aj do ďalších tém Víkend

Už ste čítali?