Autor: Tomáš Vašuta / Trend
F rantišek Hodorovský, Slavomír Hatina, Boris Kollár, Vladimír Soták a Hornonitrianske bane Prievidza. Zdanlivo nespojiteľné mená majú minimálne jeden spojovací bod, robia biznis v lyžiarskych strediskách. Aj keď slovo biznis môžeme pri každom z nich interpretovať rôzne.
Pri pohľade na hospodárske výsledky firiem, ktoré prevádzkujú strediská, totiž často svietia červené čísla. Prevádzkovanie strediska v mnohom pripomína ruletu, najmä keď majitelia neinvestujú a spoliehajú sa na to, že sa nad nimi nebo akosi zľutuje.
TMR...
Písal sa rok 2009 a novovytvorenému holdingu Tatry mountain resorts (TMR), ktorý vznikol okolo finančníkov z J&T, sa podarilo skompletizovať nákupy. V pomerne krátkom čase dokázali pod svoje krídla získať dve najväčšie lyžiarske strediská v krajine. K Jasnej dokúpili v októbri 2009 aj Tatranskú Lomnicu a Starý Smokovec.
Partner J&T Patrik Tkáč vtedy ohlasoval veľkú expanziu v sektore. „Za tri roky chceme preinvestovať 90 miliónov eur. Predovšetkým do lanoviek, zasnežovania, dopravy, parkovísk a doplnkových služieb,“ naznačoval v rozhovore pre Hospodárske noviny.
Hneď prvý rok 2009 však priniesol sklamanie. Holdingu, ktorý vznikol premenovaním zo spoločnosti Jasná Nízke Tatry, padli výnosy, zisk i obsadenosť hotelov.