YouTuber GoGo: Mladí už nepozerajú večerné správy

Daniel Štrauch je najúspešnejší slovenský youtuber. Jeho tvorbu sleduje skoro 1,6 milióna ľudí na Slovensku a v Česku.

GoGo. (Zdroj: Maňo Štrauch / Trend)

Autor: Martin Poláš / Trend

Neúčinkoval v seriáli, nenahral album ani nepriniesol medailu z olympiády – medzi mladými je však dnes celebritou číslo jeden. Daniel Štrauch je najúspešnejší slovenský youtuber, jeho tvorbu sleduje skoro 1,6 milióna ľudí na Slovensku a v Česku.

Decká dnes na otázku, čím chcú byť, odpovedajú – youtubermi. Prečo?

Baví ich sledovanie videí, sú v tom dosť ponorení a predstavujú si, že by to mohli robiť aj sami. Vekom však už väčšinou inklinujú iným smerom – keď niekto študuje medicínu, asi nebude chcieť byť youtuberom.

A ani ich tu nemôže byť milión na päťmiliónový národ. Mladší sa v tom však vidia. Je to klasické vzhliadanie k ideálom a inšpirácia úspechom.

Napokon aj u mňa to tak bolo. Tiež som si našiel svoj vzor, amerického youtubera Tobyho a chcel som byť ako on. Vtedy to ešte u nás celé bolo v plienkach.

Bol to kľúčový faktor, že ste sa presadili?

Priniesol som veľa vecí, ktoré boli v zahraničí, nové trendy, ktoré ľudí bavili. Snažil som sa to robiť trochu inak ako tých pár tvorcov, čo tu bolo. Bavilo ma strihať, robiť postprodukciu, vyhral som sa s tým viac a bolo to cítiť. Videá boli kratšie, efektnejšie.

Samozrejme doba, v akej som začínal, mi pomohla. Teraz by som to mal buď ťažšie, alebo by som sa nepresadil vôbec. Nejaký youtuber už dnes číha na každom rohu. Keď chce niekto preraziť, musí robiť niečo iné ako ostatní, čo mnohí začínajúci tvorcovia nechápu.

Boom youtuberov je asi výraz namieste.

Pribudlo veľa tvorcov, z youtuberov je prakticky mainstream. Zaujímajú sa o nich aj tradičné médiá. Ľudia navyše zistili, že sa na tom dá zarobiť, takže aj to je motivujúce. Vývoj ide rýchlo – vyššia konkurencia tlačí na skvalitňovanie contentu a na rozširovanie žánrov.

Tým, že vzniká viac typov videí a kanálov, sa rozširuje aj zásah. Cieľovka na jednej strane mladne – videá pozerajú aj menšie deti, na druhej strane sa rozširuje aj na hornej hranici. Youtuberov sledujú vysokoškoláci, veľa dospelých ľudí. Nepozerajú síce všetko, ale sú tam.

Prečo to zaujíma toľko ľudí, hlavne mladých?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Už ste čítali?