Lekár v plášti a s rúškom na tvári sa skláňa k bábätku. Práve mu pomohol na svet. Pravou rukou drží dieťa za chodidlá, ľavou podopiera zátylok. Matku na obrázku nevidieť, no novorodenec - v tvári s výrazom životaschopného kriku - sa má očividne k svetu.
Život sa začína - Life begins - písalo sa pod celostranovou fotografiou prvého vydania magazínu Life 23. novembra 1936. Dovtedy verejne nevídaná intímna chvíľa narodenia sa stala odvážnou vizuálnou paralelou nového časopiseckého konceptu, ktorý celkom ohromil svet.
Netrúfli si s ňou síce vyrukovať na titulnej strane, na tie časy bola asi predsa len príliš šokujúca, no reportážnu fotografiu z pôrodnej sály uvideli čitatelia, ešte než si prečítali slávnostný príhovor editorov na strane číslo tri.
Obálku zdobila monumentálna priemyselná krása vodnej priehrady Fort Peck v Montane. Stavba bola dokončená až o štyri roky neskôr, zato už vtedy patrila k symbolom reforiem, ktoré mali ozdraviť ekonomiku USA a pomôcť jej zabudnúť na bolesti hospodárskej krízy. Life začínal vo veľkom štýle a neskrýval ambície strhnúť na seba všetku pozornosť. A vyplatilo sa.
O šesť desaťročí neskôr sa prvá titulka dostala aj na poštovú známku s nominálnou hodnotou tridsaťdva centov. Prvé číslo magazínu stálo rovných desať centov. Predplatné na rok tri doláre päťdesiat.
Ľudia budú žasnúť
„Všetkých 250-tisíc výtlačkov sa predalo hneď v prvý deň," píše novinár a univerzitný profesor David E. Sumner (The Magazine Century: American Magazines Since 1900). Záujem čitateľov bol obrovský a prekonal akékoľvek očakávania vydavateľa.
„Predavač v Clevelande, ktorý dostal tristo výtlačkov, telegrafoval do distribučnej kancelárie: Life vypredaný v priebehu hodiny! Mohol by som predať ďalších päťtisíc," cituje Sumner. Ibaže tak to bolo všade, nástojčivý dopyt prichádzal aj od iných predajcov. Ešte nikdy žiadny časopis nerozpredal svoj náklad tak rýchlo.