SLOVENSKÉ KÚPELE

Vyberte si kúpele. Kedy vám ich zaplatí poisťovňa?

Mnohí pacienti najmä vo vyššom veku ani netušia, že by sa so svojou diagnózou mohli uchádzať o kúpeľnú liečbu cez svoju zdravotnú poisťovňu.

Procedúry si môžete aj prikúpiť, ale iba po konzultácii s lekárom. Ale pozor, neplatí rovnica, čím viac procedúr, tým lepší efekt.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - ARCHÍV KÚPELE SMRDÁKY)

Kto má nárok?

Kúpele sú doplnkovou liečbou a o tom, či sú pre pacienta vhodné, rozhodne lekár. O liečbu môže požiadať každý, kto má na ňu nárok podľa indikačného zoznamu chorôb, v ktorom sú diagnózy rozdelené do skupín A alebo B. Po operáciách alebo pri akútnych stavoch ju navrhuje automaticky lekár.

Naša rada: Ak neplatíte odvody do zdravotných poisťovní, zabudnite na kúpele. Máte nárok len na akútnu zdravotnú starostlivosť, kam kúpeľná liečba nespadá

Kto vypíše návrh?
Návrh na kúpeľnú liečbu vypisuje špecialista alebo všeobecný lekár,. Treba si dať pozor, aby ste návrh zdravotnej poisťovni doručili najmenej šesť týždňov predtým, ako uplynie jeho platnosť daná zákonom.

Naša rada: Za vypísanie návrhu na liečbu si lekár nemôže pýtať poplatok. Zákon mu to neumožňuje.

Čo musí návrh obsahovať?

Odtlačok pečiatky lekára, podpis lekára a dátum vystavenia návrhu, indikačnú skupinu kúpeľnej liečby, diagnózu kódom MKCH aj slovom, informáciu o požiadavke na ústavnú, resp. ambulantnú liečbu, o potrebe sprievodcu, všetky potrebné vyjadrenia k vášmu zdravotnému stavu poistenca nevyhnutné na schválenie kúpeľnej liečby.

Naša rada: Nezabudnite návrh podpísať. Vhodné je uviesť aj telefonický kontakt pre prípad potreby ďalších informácií.

Kam návrh doručiť?

Kompletne vyplnený návrh poistenec odnesie do podateľne pobočky svojej zdravotnej poisťovne. Môže ho poslať aj poštou. Jeho súčasťou musí byť aj lekárska správa.

Naša rada: Návrh musí byť doručený najneskôr šesť týždňov pred uplynutím lehoty indikácie.

Čo sa s návrhom deje v zdravotnej poisťovni?

Odborníci zdravotných poisťovní každý návrh skontrolujú. Ak na schválenie úhrady potrebujú ďalšie informácie alebo ďalšie údaje, písomne požiadajú poistenca o doplnenie údajov, prípadne prepracovanie návrhu. Ak je úplný a odborne aj formálne správny, schvália ho.

Naša rada: Pre rozhodnutie nikam netelefonujte, do 30 dní je každá zdravotná poisťovňa schopná zaslať vám vyrozumenie.

Čo bude v rozhodnutí?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Už ste čítali?