Matador zo Slovenska chce stavať prototypy áut

Slovenský podnik by chcel ešte tento rok predstaviť funkčný prototyp automobily.

Ilustračné foto. (Zdroj: Aufeer Design)

S kupina Matador si rozhodne nedáva malé ciele. Najväčší čisto slovenský dodávateľ pre automobilový priemysel, ktorý tento rok oslavuje 111. výročie založenia, chce do konca desaťročia priniesť na trh vlastný funkčný prototyp automobilu.

Týmto krokom sa holding na čele s priemyselníkom Štefanom Rosinom dostane do najvyššej ligy v automotive biznise. Na dosiahnutie tohto cieľa sa Matador rozhodol posilniť svoju dizajnérsku a vývojovú vetvu.

Nové kontrakty

Odkedy skupina Matador pred deviatimi rokmi opustila gumárenský biznis, neustále posilňuje svoje postavenie v automotive.

Od základnej výroby lisovaných a zváraných dielcov pre automobilku Suzuki v maďarskom Ostrihome, bratislavský závod Volkswagenu alebo českú Škoda Auto sa firma čoraz pevnejšie usadila aj vo vývoji a dodávke priemyselných riešení pre prémiové nemecké automobilky. 

Dcérska firma Matador Industries vlani získala kontrakt na výrobu montážnej linky do výskumno-vývojového centra nemeckej automobilky BMW.

Okrem toho má aj zákazku na dodávku novej montážnej linky pre chystané SUV Škoda Auto a pre závod Porsche v nemeckom Lipsku vyrába linky pre nové Porsche Panamera.

Česká spoločnosť Aufeer Design, do ktorej skupina Matador vstúpila pred desiatimi rokmi, má zasa na starosti všetky dizajnérske projekty.

Tamojší dizajnéri navrhujú napríklad predné svetlá pre všetky modely českej Škody Auto a aktívni sú aj v oblasti iných dopravných prostriedkov vozidiel, keď pracovali napríklad na vzhľade nových bratislavských električiek pre Škodu Transportation.

Práve táto komplexnosť dáva Matadoru konkurenčnú výhodu oproti iným dodávateľom. „Len firmy, ktoré sú schopné ponúknuť komplexnejší servis, majú v automotive biznise dlhodobú budúcnosť,“ ozrejmuje motiváciu generálny riaditeľ Matadoru Holding Martin Kele.

Finalizačné fabriky totiž presúvajú na svojich dodávateľov čoraz väčšiu časť z vývoja celého nového vozidla od jednotlivých komponentov až po jeho samotný dizajn. 

Tento trend vidieť v autobrandži dlhodobo, začal sa outsourcingom výroby niektorých komponentov.

„V súčasnosti výrazne zasahuje do vývoja, keď automobilka ukáže, ako má auto vyzerať, a dodávateľ príslušného dielca ho vyvinie, skonštruuje a vytvorí bezproblémové procesy na jeho výrobu,“ komentuje analytik Slovenského automobilového inštitútu Martin Jesný.

Vlastné štúdio

Ako to vyzerá?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Už ste čítali?