Za posledný rok som dvakrát žiadal o rozhovor s Jaroslavom Haščákom z investičnej skupiny Penta. Odpoveď jej hovorcu bola v oboch prípadoch rovnaká: prerozprávaný rozhovor pri dobrom jedle, ako to robí Financial Times (a aký som začiatkom roka urobil s poslancom Kolesíkom), by bol určite zaujímavý. Ale v súčasnej atmosfére poznačenej kauzou Gorila je akákoľvek nadštandardná publicita pre Pentu a Haščáka kontraproduktívna.
Nadštandardnú publicitu si nakoniec Penta zabezpečila aj sama, keď oznámila kúpu dvoch slovenských vydavateľstiev a Haščák v rozhovore s Tomom Nicholsonom potvrdil záujem o vydavateľa denníka SME.
V rozhovore sa zároveň posťažoval, že v čase, keď kauza Gorila kulminovala, meno investičnej skupiny sa v slovenskej tlači spomenulo zhruba tritisíckrát mesačne. Neviem, koľkokrát za mesiac sa Penta spomenie v súvislosti s Gorilou v súčasnosti. No bude zaujímavé sledovať, ako sa toto číslo zmení potom, keď Haščák dokončí nákupný nálet. Ak to s nezasahovaním do tvorby novinárskeho obsahu myslí vážne a v redakciách nedôjde k masovým odchodom, meniť by sa nemalo.
Ja to, zdá sa, nebudem, komu dá Haščák najbližšie rozhovor.