SME

Nové električky sú vyvinuté špeciálne pre Bratislavu

Po trolejbusoch nakupuje Bratislava aj elektičky. Opäť uspela Škoda.

Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci.Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci. (Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION)

Električky dodá spoločnosť Škoda Transportation, na financovaní sa vo výške 85 percent podieľa Únia.

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Bratislavský dopravný podnik vo štvrtok uzavrel ďalší veľký tender.

S českou firmou Škoda Transportation podpísal zmluvu na dodávku pätnástich električiek, ktoré jazdia oboma smermi, spolu za 39 miliónov eur.

Zmluva pripúsťa aj kúpu ďalších pätnástich električiek a údržbu na 15 rokov.

Nové električky majú postupne dodávať až do roku 2015. Väčšinu, až 85 percent sumy, platí Európska únia.

242 cestujúcich odvezie nová električka Škoda 30T, z toho 52 sediacich. Môže ísť najviac 65 km/h.

Klimatizácia a viac miesta

Vozidlá budú klimatizované a mali byť priestrannejšie vďaka novému umiestneniu zádržných systémov.

Pre hendikepovaných v nich bude výklopná plošina, pre nevidiacich hlasová komunikácia s vodičom. Takmer celá električka je nízkopodlažná.

Model Škoda 30T navrhli pre Bratislavu, vychádza z električiek, ktoré jazdia v maďarskom Miškolci.

V súťaži boli štyri firmy, Škoda vyhrala v elektronickej aukcii. „Vyhrala najlacnejšia ponuka,“ povedal šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler (SDKÚ).

Ďalšia z firiem bola podľa neho zo Švajčiarska, dve z Poľska.

S výsledkom je Uhler spokojný, tvrdí, že Škoda vyrába kvalitné električky. „Všetci čakali, že sa zúčastní aj firma Bombardier, ktorá tu predvádzala električky, ale nakoniec nepodali žiadnu ponuku,“ povedal Uhler.

Kúpiť chcú ďalšie električky

Dopravný podnik tento rok nakupoval aj osemdesiat trolejbusov spolu za 41 miliónov eur. Aj túto zákazku vyhrala Škoda, no s vozmi, ktoré vyrába s firmou SOR.

Tender zrušili pre netransparentné a diskriminačné podmienky. Kritizovala ho aj Európska komisia.

Podmienky výrazne zvýhodňovali vozy Škoda/SOR. Firma SOR patrí aj skupine J&T.

Šéf dopravného podniku Ľubomír Belfi pracoval v minulosti pre J&T ako riaditeľ televízie TA3.

Dopravný podnik ešte neuzavrel tretiu z veľkých súťaží – nákup pätnástich jednosmerných električiek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 696
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 910
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 258
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 092
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 841
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 771
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 870
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 452
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu