SME

Keď sa upchá obchvat, upchá sa mesto

Do Veľkej noci sa bude opravovať Most Lafranconi, ktorý je súčasťou obchvatu Bratislavy. Možno očakávať ešte horšie zápchy. Situáciu má uľahčiť dokončenie tunela Sitina a diaľnica D4.

Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť.Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť. (Zdroj: TASR)

V Mlynskej doline čakajú vodičov v nasledujúcich troch týždňoch ťažké chvíle. Bude sa opravovať Most Lafranconi. V úseku, kde už teraz denne stojí mestská i tranzitná doprava, možno očakávať ďalšie zápchy.

Národná diaľničná spoločnosť, ktorá má most v správe, plánuje začať s prácami túto sobotu o ôsmej ráno, uzávera je povolená do 5. apríla večer.

Obnoviť treba mostný záver, teda časť konštrukcie, kde sa mostné teleso napája na cestu. „Je opotrebovaný, v havarijnom stave. Opravovať sa bude asi 150-metrový úsek,“ povedal Marcel Jánošík, hovorca diaľničnej spoločnosti. Most postavili v rokoch 1985 až 1991.

SkryťVypnúť reklamu


Políciavraj bude operatívna

Po celý čas opravy mosta budú prejazdné vždy tri zo štyroch jazdných pruhov, zachová sa odbočenie na Karlovu Ves. Práce budú prebiehať len v smere z Petržalky do Mlynskej doliny a to v dvoch etapách.

Najprv sa uzavrie odstavný pruh a pravý jazdný pruh a doprava sa bude lievikom zbiehať do ľavého pruhu. To bude trvať do pondelka 26. marca. Potom bude režim opačný.

Polícia bude situáciu počas uzávery riešiť operatívne podľa toho, ako sa vyvinie. „Mení sa z minúty na minútu. Ak treba, môžeme zadržať kamiónovú dopravu na hraniciach,“ povedala bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová. Táto možnosť však podľa nej nie je pri kamiónoch, ktoré prevážajú živé zvieratá a potraviny.

Pokojnejšia situácia bude zrejme cez víkendy, lebo vtedy platí zákaz vstupu kamiónov do krajiny. Ani ten však neplatí pre kamióny so zvieratami.

SkryťVypnúť reklamu

Odstávka diaľničného mosta bude prebiehať tesne pred spojazdnením tunela Sitina, ktorý je takisto súčasťou diaľnice D2. Množstvo kamiónov tu stihlo zničiť nielen most, ale aj mestské cesty tak, že vlani museli frézovať vozovku od Patrónky až po Lamačskú.

Prognózy sú už realitou

Mestská doprava trpí tým, že Bratislava je dôležitým dopravným uzlom na trojhraničí. Keď sa upchá niektorá časť obchvatu, napríklad Prístavný most, zápcha je v celom meste. Príčinou bývajú nehody, akou bolo prevrátenie kamióna na Prístavnom moste v októbri 2004, a opravy, ako to bolo na tomto moste v rokoch 2005 a 2006. Jánošík sa vyjadril, že diaľnica v okolí Bratislavy je na tom katastrofálne a treba rýchlo niečo robiť. Dva jazdné pruhy v každom smere nestačia. Prístavný most je podľa neho najfrekventovanejšou komunikáciou na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

„Hustota dopravy, s ktorou rátali prognózy do roku 2010 až 2015, je už dnes realitou,“ povedala Daniela Pyszková z diaľničnej spoločnosti.

Teraz začal dopravu riešiť štát. Začalo sa tlačiť na prípravu diaľnice D4, známu pod názvom nultý obchvat. Ten by mal dokončiť diaľničný okruh okolo Bratislavy s napojením na rakúske diaľnice A6 a S8, a súčasne prepojenie slovenských diaľnic D2 a D1.

Prognóza, ktorú vlani robila Slovenská správa ciest, hovorí, že po dokončení obchvatu sa odľahčí diaľnica D1 – časť dopravy má prevziať diaľnica D4. Jazdiť by sa po nej mohlo o osem až desať rokov.

Diaľničná spoločnosť ohlásila, že 24. júna otvorí pre verejnosť tunel Sitina. Ten je takisto súčasťou prepojenia a mal by odľahčiť práve Patrónku a Mlynskú dolinu od tranzitnej dopravy – má byť ďalšou časťou obchvatu mesta.

Ešte v deväťdesiatych rokoch sa plánoval nultý obchvat bližšie k Bratislave, čo by podľa niektorých mestu ešte viac pomohlo. Ďalšia stavba, ktorá mala odľahčiť mestskú dopravu, bola severná tangenta. Jeden z variantov rátal s tunelom popod Vinohrady. Táto stavba však teraz nie je prioritou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 785
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 837
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 049
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 694
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 114
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 823
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 560
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 392
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 752
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 391
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 354
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 166
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu